عملکرد بسیار مناسب و هچ بی سابقه 94.5 درصدی واحد تولید فارمهای ساری شرکت ماهان

عملکرد بسیار مناسب و هچ بی سابقه 94.5 درصدی واحد تولید فارمهای ساری شرکت ماهان

روابط عمومی شرکت ماهان: جناب آقای مهندس محمدی طبق گزارش دریافتی عملکرد این دوره گله های ساری از نظر تولید، درصد تخم مرغ قابل جوجه کشی، هچ ، حذف ، تلفات و کیفیت جوجه تولیدی فراتر از انتظار بوده است. خواهشمند است در این خصوص و چگونگی رسیدن به این موفقیت توضیح دهید.

مهندس محمدی مدیر تولید واحد ساری : به لطف خدا، فارم های ساری از ابتدای فعالیت شرکت ماهان در استان مازندران عملکردهای مناسبی داشته اند و در هر دوره موفقیت هایی حاصل می شد و نهایتا تجمیع تجارب، زحمات پرسنل و همدلی و وحدت گروه تولید و رهنمود های مدیر عامل محترم منجر به کسب موفقیت های جدید شد، که می توان به اختلاف عملکرد مثبت 6 درصدی تولید نسبت به استاندارد تعیین شدۀ Ross308، و همچنین به اختلاف عملکرد 6 درصدی هچ (جوجه در آوری) اشاره نمود. ضمن اینکه تلاش سرپرستان تولید و دامپزشکان مزرعه و همکاران زحمتکش مجموعه، در قالب پایش مداوم گله، واکسیناسیون های به موقع، حفظ بهداشت و قرنطینه فارم منجر به این شده که بحمدالله عارضه خاصی در گله وجود نداشته باشد. در خصوص درصد حذف و تلفات دورۀ پرورش و تولید؛ عملکردها از استاندارد بهتر می باشند، به گونه ای که حذف و تلفات و خطای جنسی مزارع ساری طی دورۀ پرورش حدود 4 درصد و در دوره تولید از هفته 25 تا 35 حدود 4/1 درصد بوده است و این اعداد عملکردهای قابل قبولی می باشند. در خصوص کیفیت جوجه تولیدی هم ذکر این مطلب مهم است که همیشه مشتری جایگاه والایی نزد مجموعه ماهان داشته و دارد و تمام تلاش مجموعه ارائه تولید با کیفیت بالا و رضایتمندی مشتری هاست که در این دوره از این نظر عملکردی مناسب داشته ایم البته دقت نظر و توجه سرپرست ها و پرسنل  جوجه کشی ها نیز شایسته قدردانی است.

روابط عمومی : در صورت امکان برنامه های اجرایی خود را  بصورت تخصصی توضیح دهید؟  

مهندس محمدی : برنامه های عملیاتی در قالب برنامه های فنی (مدیریتی- تغذیه ایی- بهداشتی)، برنامه های انگیزشی و آموزشی که بسیار تأثیر گذار و می‌توان بعنوان عوامل عمده موفقیت نام برد.

در زمینه برنامه های فنی لازم به توضیح است که؛ در این دوره حساسیت بسیار بالایی در خصوص یکنواختی گله اعمال شد به گونه ای که یکنواختی گله ها در هر دو جنس طی دوره پرورش بیشتر از 85% و در قالب موارد بیشتر از 90% و در دورۀ تولید این اعداد حتی بالاتر بودند و خروس های اکثر سالنها یکنواختی 100 درصدی داشتند یعنی cv در مرغ ها و خروس ها به ترتیب کمتر از 7 و 4 بودند.

 

 

تنظیم فرمول مناسب دان و همچنین در نظر گرفتن سرانۀ دقیق برای پرندگان،  هم در دورۀ پرورش و هم در دورۀ تولید از موارد قابل ذکر می باشد.

با توجه به تراکم بسیار بالای مرغداری در استان مازندران و خطرات ناشی از آن، یکی از دغدغه های همیشگی اینجانب کنترل و پایش اطراف فارم ها به منظور آگاهی از وضعیت پرندگان بومی روستاها و مرغداریهای صنعتی پیرامون است که بسیار مهم می باشد و آگاهی از وضعیت آنها برای حفاظت مجموعه خودمان حیاتی است. در این راستا تعاملات مناسبی با ادارات جهاد و دامپزشکی استان و شهرستان داشته ایم و اخبار آنها برای ما بسیار با ارزش می باشد.

با علم به اینکه احتمال عدم رعایت استاندارد های بهداشتی و دامپزشکی در برخی مرغداری های پیرامون وجود دارد و این مسئله ممکن است منجر به ایجاد عارضه یا بیماری در سایر مرغداریها شود، لذا با توجه به حساسیت موضوع تمام تلاش خود را می کنیم که صدمه ای به فارمها وارد نشود. حتی پرسنل سالندار، شبکار، گرید تخم مرغ ، فنی و  . . .  از این امر مهم آگاه هستند و حساسیت های دلسوزانۀ آنها در قالب ارائه گزارش هایی مبنی بر تلفات یا عارضه در روستاها و یا سایر مرغداریها برای ما بسیار ارزشمند و حیاتی می باشد.

برنامۀ دیگر در رسیدن به اهداف بزرگ تشویق پرسنل به منظور ایجاد انگیزه در آنهاست ، همکارانی که کار خود را خوب انجام می دهند باید به نسبت آن کار خوب تشویق شوند تا هم برای خودشان انگیزه باشد و هم برای سایر همکارانشان.

برنامه آموزش همکاران نیز از فعالیت های مهم می باشد که تیم کارشناسی مجموعه ، دوره هایی را برای همکاران، متناسب با زمان ویا شرایط، برگزار می کنند و آنها را با مفاهیم جدید علم مرغداری و بهداشت، در قالب کلاس هایی نیم ساعته و با جوی مفرح، آشنا می سازند. برنامه هایی هم همواره در جلسات هم اندیشی تیم کارشناسی مطرح می شوند که در خیلی از مواقع مشکلات مهم تولیدی با برگزاری این جلسات مرتفع می شوند.

روابط عمومی : در خاتمه اگر صحبتی هست بفرمایید؟

مهندس محمدی : برای تمامی همکاران مجموعه آرزوی سلامتی و پیروزی دارم. آرزوی اینجانب موفقیت همیشگی مجموعه ماهان در کل کشور است و برای سایر همکاران در سایر مزارع شرکت ماهان بهترین عملکرد را آرزو دارم .اعتقادم این است که موفقیت های شرکت ماهان به دلیل همدلی و همکاری تمامی همکاران، از جمله سالندارها، سرپرستان، مدیران، بخش اداری، مالی و... می باشد. موفقیت های سایر مجموعه ها باعث خرسندی اینجانب و همکارانم می شود، چون این جو حاکم است که ما یک مجموعه همدل هستیم. به امید آینده ای بهتر.

 

روابط عمومی : با خبر شدیم مدیرعامل شرکت بر اساس حدیث شریف« من لم یشکر المخلوق لم یشکرالخالق» از تلاش و همت والای مدیریت و کارکنان فارم های ساری بابت کسب عملکرد مناسب و هچ بی سابقه 94.5 درصدی گله های مذکور تقدیر و قدردانی نموده و نسبت به تشویق نقدی نیز دستور لازم را صادر و قول تشویق مجدد در صورت تداوم و پایداری روند مذکور در ماههای آتی را داده اند، امید آنکه شرکت مرغ ماهان و همکاران در راه اعتلای صنعت طیور کشور اسلامی مان بیش از پیش موفق و مؤید باشند.